14 ian. 2012

Recenzii filme(2)-O singura Zi

Imi cer scuze ca in ultimele zile am lipsit de pe blog,dar am fost plecat la schii si nu m-am putut conecta la internet.Promit sa ma revansez!


Titlul original:One Day
Titlul:O singura Zi
Regia:Lone Scherfig
Gen:Drama,Romantic,Dragoste
Durata:108minute

Cu:Anne Hathaway, Jim Sturgess, Patricia Clarkson
Sinopsis:
Douăzeci de ani. Doi oameni...
ONE DAY este o dramă romantică regizată de Lone Scherfig (An Education), adaptarea pentru marele ecran aparţinîndu-i lui David Nicholls, după romanul său, One Day.

După ce au fost împreună o singură zi, pe 15 iulie 1988, ziua absolvirii facultăţii, între Emma Morley (Anne Hathaway, nominalizată la Oscar) şi Dexter Mayhew (Jim Sturgess din Across the Universe) se înfiripă o prietenie care va dura o viaţă. Ea este o fată provenită din clasa muncitoare, cu principii şi ambiţii, care visează să facă lumea mai bună. El este un playboy dintr-o familie înstărită, care visează că lumea va fi terenul lui de joacă.

În cele două decenii care au urmat, cei doi îşi trăiesc relaţia prin intermediul mai multor zile de 15 iulie. Împreună sau separat, îi vedem pe Dex şi Em prieteni la bine şi la greu, cu speranţe şi vise năruite, cu clipe fericite sau cu lacrimi în ochi. Undeva de-a lungul acestei călătorii, cei doi îşi dau seama că ceea ce căutau şi sperau fusese acolo pentru ei dintotdeauna. Pe măsură ce semnificaţia acelei zile din 1988 li se dezvăluie, ce doi încep să priceapă natura iubirii şi a vieţii.

“E o poveste de iubire după toate regulile”, spune David Nicholls, “vorbeşte despre prietenie, despre familie, nostalgie şi regret, despre felul în care speranţele şi visele noastre nu se îndeplinesc întocmai am dori noi. E o poveste cu nuanţe dulci-acrişoare.”

Ce cred eu despre"O singura Zi":
 Ei bine,nu stiu de unde sa incep.Filmul m-a emotionat,nu ma asteptam la asa ceva si a fost aproape ca un soc pentru mine.Pana acum am plans la 4 filme in viata mea:Draga John,O plimbare de neuitat,Titanic si Hachiko.Acum mai trebuie sa adaug unul pe lista.
 Povestea de dragoste dintre protagonisti este atat de profunda si de frumoasa incat nu mi-a venit sa cred.Cum poate cuiva sa nu-i placa?Nu vreau sa jignesc alte filme,dar dragostea adevarata este atat de bine descrisa in acest film, incat nu mai am cuvinte.Dragostea adevarata inseamna sa poti sa astepti o persoana 20 de ani,fara sa-ti para rau(cazul acestui film).
 Uneori chiar imi venea sa sar pe Dexter si sa-l iua la bataie."Cum a putut sa o ignore in felul ala?Cum?"Tot ma intrebam eu.Ei bine,nimic nu ramane neplatit in viata si el o sa vada.Nu mi-am dorit asta,ba chiar ma rugam ca nimic rau sa nu se intample,dar...
 La inceput nici nu m-am gandit ca ar fi o drama,dar a fost si una foarte frumoasa pot spune.Suna ciudat,nu-i asa?Cum ar putea un film drama sa fie frumos.Ei bine,a fost mai mult sensibil.Am vazut ce inseamna sa iubesti cu adevarat,sa faci sacrificii pentru dragostea ta si sa te bucuri de ea,chiar daca nu mai este.
 Cum am spus si mai sus,este foarte greu sa exprimi ceea ce simti cand te uiti la acest film.Este de admirat ca nu a fost o comedie romantica in care totul e roz si in care de obicei e vorba despre dragoste la prima vedere.Nu am nimic impotriva acelor filme,dar imi plac mai mult acestea,care lasa un mesaj puternic.
 Un film frumos de nota 10 pe care ar trebui sa-l urmariti imediat.Ce va pot spune mai mult decat...Vizionare placuta!!!

In caz ca ati vrea sa stiti,filmul are la baza un bestseller,aparut si la noi in tara la editura Litera,sub titlul de:"O zi"Mai jos aveti coperta in caz ca vreti sa achizitionati cartea:
Datele despre film le-am preluat de aici.

4 comentarii:

Am vazut filmul si am ales sa nu citesc cartea. A fost mult prea trist sfarsitul care mi-a amintit de City of Angels.

@michikit,intr-adevar a fost destul de trist.Dar mi-a placut enorm!!!

si mie mi-a placut desi sentimentul de tristete a fost destul de puternic.

@roberts,da intr-adevar a fost un film destul de trist,dar frumos in acelasi timp.Mi s-a parut ca semana cu "O plimbare de neuitat"(A walk to remeber),pe care ti-l recomand.

Trimiteți un comentariu

Fiecare gând e important pentru mine! =)