5 aug. 2016

DESPRE MAGIA DE A RETRAI MACAR PENTRU O ZI COPILARIA...HARRY POTTER AND THE CURSED CHILD


RECENZIE

Nu am mai simțit de ceva vreme entuziasmul pe care îl aveam când citeam un nou roman din seria Harry Potter. Așteptarea în fața librăriei pentru a putea merge și cumpăra noua apariție. Și....în momentul în care a sunat curierul să mă anunțe că a sosit coletul ceva s-a rupt în mine.Am devenit nostalgic. Mi-am dat seama că au trecut 9 ani de când nu am mai citit nimic în acest univers. Am simțit cum copilul din mine se luptă să iasă la suprafață și să preia controlul. Nu am simțit niciodată citatul lui Constantin Brâncuși ca fiind atât de adevărat: "Când nu mai suntem copiii, am murit de mult."Micul Harry Potter din interiorul meu a ieșit la suprafață și-a pus ochelarii pe ochi și-a atins cicatricea în formă de fulger și a savurat fiecare cuvânt, fiecare frază, fiecare scenă, fiecare act. A fost atât de frumos încât nu mă pot întreba dacă nu cumva J.K.Rowling are o baghetă magică pentru că această carte a fost...MAGICĂ.


Am citit undeva pe Internet că este evident de la o poștă că J.K.Rowling nu a scris nici măcar două capitole din cartea asta. FALS!!! Cartea a fost publicată numai pentru a face mai mulți bani.FALS!!! Cartea nu este la fel ca celelalte cărți din seria Harry Potter. ADEVĂRAT!!!CÂT SE POATE DE ADEVĂRAT!!! Harry Potter And The Cursed Child este o poveste magică, de sine stătoare și să vă spun de ce....
description
În primul rând, mi se pare extrem de evident că J.K.Rowling a fost implicată în fiecare aspect al acestei cărți. Poți vedea că este același ton, același stil de dialog, aceleași elemente magice care ne-au făcut să iubim cărțile ei din prima zi.
În al doilea rând, cartea a fost publicată pentru a oferi fanilor de pretutindeni șansa de a trăi această aventură magică-piesa de teatru din Londra- indiferent de statutul lor social sau starea materială. Un gest care mi se pare extrem de drăguț.
În al treilea rând, este o piesă. Nu este un roman. De altfel, acest lucru este precizat cu litere mari pe copertă. SPECIAL REHEARSAL EDITION SCRIPT. Da, nu mai există suspansul narațiunii. Da, totul se desfășoară mult mai repede.Dar, este o operă aparținând genului dramatic iar acest lucru impune anumite limite privind amploarea în timp și spațiu.
ACȚIUNEA ROMANULUI- FĂRĂ SPOILERE
         Romanul începe exact cu epilogul romanului Harry Potter și Talismanele Morții. Harry, Hermione, Ginny, Ron și copiii lor pe peronul 9 și 3/4 așteaptă plecarea trenului spre Hogwarts. După cum probabil v-ați imaginat povestea nu se mai centrează în jurul vechilor protagoniști ci în jurul copiilor lor, în special Albus și Scorpius.

         Aflăm ce s-a întâmplat cu personajele noastre după marea bătălie de la Hogwarts. Descoperim ce/unde lucrează Harry, Hermione, Ginny, Draco. Cine este directorul de la Hogwarts? Și evident, cartea se construiește în jurul unui copil blestemat...poate nu în adevăratul sens al cuvântului. Este o carte despre relația dintre copiii și părinți, despre cum oamenii nu trebuie judecați după aparențe, despre cum oamenii au nevoie de prietenie pentru a supraviețui în această lume magică. Este un roman despre iertare, despre cum iubirea este probabil cea mai puternică și complicată vrajă din lume.


GENERAL OPINION AND RATING         Nu m-am așteptat să-mi placă atât de mult. Sincer să fiu, am fost destul de sceptic în legătură cu această carte. Am crezut că formatul ar putea afecta frumusețea cărții. Din contră. Mi s-a părut că J.K. Rowling a reușit să scrie un roman echilibrat. A fost amuzant(Ron în special). A fost surprinzător.(ajungi să-ți pese de unele personaje pe care le-ai disprețuit în celelalte cărți). Înțelegi că oricât de rău ar fi cineva, există o fărâmă de dragoste în sufletul lui care îl face bun(nu dau detalii :)) ).Am revăzut unele dintre personajele care s-au sacrificat pentru un scop măreț. Credeți-mă, unele momente chiar îți frâng inima...
P.S: CARTEA VA APAREA ÎN ACEASTĂ TOAMNĂ LA EDITURA ARTHUR!!!


CITATUL PREFERAT:

20 comentarii:

I got my copy of Harry Potter and the Cursed Child book today.
I brought it off Amazon and I got it in just 2 days!
Amazon link:
Harry Potter and the Cursed Child, Parts 1 & 2, Special Rehearsal Edition Script

Imi place blog-ul tau, sa mai postezi.

Aveti un blog de nota 10!!

Este o carte foarte frumoasa care iti merge la suflet :)

Mai vrem content ;)

M-a fascinat si filmul si cartea.

Este o carte foarte reusita care categoric merita citita!

Cu siguranta o carte de nota 10!

Adevarat, sunt super amandoua!

Nici nu stiam ca exista cartea asta, mersi!

Asta este o super carte, big like :D

Un roman superb!

De mult nu am mai citit ceva asa frumos!

La Multi Ani 2021 ;)

Imi place content-ul, sa mai postati :)

Poate veti reveni in 2022 ;)

La Multi Ani 2022 :D

Excelent content ;)

Content de nota 10, big like ;)

Trimiteți un comentariu

Fiecare gând e important pentru mine! =)