2 sept. 2011

Recenzie Dama cu camelii de Alexandre Dumas-fiul


Click pe coperta pentru a comanda de aici sau aici!!
Detalii tehnice:
Format: 13 x 20 cm
Autor: Alexandre Dumas-fiul  
Traducere: Sabina Dragoi
ISBN: 973-102-157-7
Editura: Editura Leda
Aparitie: 2008
Numar pagini: 216

Pret de lista: 32.00 RON   Preț: 16.00 RON

Despre carte:
Romanul Dama cu camelii este expresia ideilor romantice, generoase ale lui Alexandre Dumas-fiul, dar in acelasi timp este o reprezentare realista a moravurilor burgheze, cu perspectiva indreptarii lor, atat prin puterea de regenerare a iubirii, prin consideratii profunde asupra sufletului omenesc, cat si prin indemnuri la compasiune, intelegere, spirit tolerant si masuri sociale pentru indepartarea coruptiei si a raului.
Dincolo de cateva elemente apartinand biografiei reale a modelului eroinei, cititorul descopera o scriere profunda si entuziasta, cu o structura romanesca bine definita. Autorul a trait intens emotiile si sentimentele pe care apoi le imprumuta personajului Armand Duval; astfel, aflam cum dragostea celor doi tineri se transforma in pasiune si cum in fiecare dintre ei se da o crancena lupta interioara...
Marguerite Gautier seamana, intr-o oarecare masura, cu eroina romanului Manon Lescaut, intruchipand ca si aceasta chipul femeii fatale, prin farmecul ei irezistibil. Si totusi, ea nu este numai o curtezana venala, dezvaluindu-se treptat ca o fiinta gingasa, cultivata, profund insingurata, constienta ca toti admiratorii sai nu o iubesc pe ea, ci cauta doar placerea egoista pe care le-o poate darui. Liliana Anghel
 
Recenzia cartii:
 
 Cu ce sa incep?Nu exista destule cuvinte prin care sa spun cat de mult mi-a placut aceasta carte superb scrisa.Am citit-o la inceputul vacantei si am tot incercat sa-i fac o recenzie,dar n-am reusit.Cartea este mirifica,fiind o poveste de dragoste coplesitoare si in acelasi timp complexa.
 Mi-a placut foarte mult inceputul si cum a reusit autorul sa ma introduca in universul cartii.Cartea este scrisa intr-un stil nu foarte greoi.Poate fi citita repede(am devorat-o intr-o singura zi)si actiunea nu pare sa se poticneasca niciodata.Abia dupa ce am citit cartea am aflat ca este inspirata din fapte reala,din viata lui Alexandre Dumas,fiul,care s-a indragostit de curtezana Marie Duplessis.
Naratorul spune povestea lui Armand Duval,un tanar nu prea instarit care se indragosteste de Marguerite Gautier,o curtezana.La inceput ea pare sa nu simta nimic pentru el,dar cu timpul dragostea dintre ei creste si in interiorul personajelor principale se petrece o lupta crancena.
Intrebarea mai importanta ar fi daca e dispusa Marguerite sa renunte la viata ei plina de bani,a unei femei intretinute pentru a fi alaturi de Armand,care probabil ca de abia va reusi sa o intretina?Va invinge dragostea dorinta de a trai pe picior mare a lui Marguerite?
Raspunsurile la aceste intrebari le puteti afla citind romanul acesta clasic care mi s-a parut mai interesant decat ma asteptam.Tot ce va pot spune este ca mi s-a parut ca soarta este impotriva povestii de iubire dintre Armand si Marguerite.In fata relatiei lor se inalta continu obstacole din ce in ce mai mari si in ultima parte a cartii unul foarte mare peste care nu e foarte sigur ca vor trece.Mai multe nu va spun.

Acum a venit timpul sa discutam si despre....

Coperta cartii:Nu prea bine aleasa pentru ca fata de pe coperta nu seamana deloc cu Marguerite Gautier.Eu mi-o imaginam mult mai frumoasa.
Finalul:Nu m-am putut abtine sa nu plang(de obicei nu pre plang cand citesc o carte),dar aceasta m-a surprins intr-un mod placut.O recomand tuturor celor carora le plac povestile de dragoste frumoase.
Despre autor:
Fișier:ADumas hijo 00.jpg
Pe 27 iulie 1824 se naște la Paris Alexandre Dumas fiul. Părinții săi, romancierul Alexandre Dumas (1802-1870) și modesta croitoreasă Chaterine-Laure Labay(1793-1868), îl declară "copil din flori", cu mamă și cu tatăl necunoscuți. Este crescut de mama sa până la vârsta de 7 ani.
1831 Pe 17 martie, Alexandre Dumas își recunoaște oficial fiul. O săptămână mai târziu, îl recunoaște oficial si mama. După o luptă aprigă între părinți, fiul este luat în îngrijire de tată.
1833 intra la internat;
1844 O întâlnește pe Marie Duplessis, care îi devine amantă și care îl va inspira în crearea personajului Marguerite Gautier, eroina romanului "Dama cu camelii".
1845 Este publicat primul său roman "Les aventures de quatre femmes et d'un perroquet", apoi urmeaza culegerea de versuri "Pechés de jeunesse"
1848 Este publicat romanul "La Dame aux camélias", iar autorul devine celebru.
1852 Adaptează "Dama cu camelii" pentru teatru, care va obtine un succes enorm, unul din cele mai importante din secolul al XIX-lea.
1864 Se căsătorește cu Nadjeschda Narîșkin (născută Nadjeschda von Knorring), văduva principelui Aleksandr Narîșkin.
1867 Scrie "Les idées de Madame Aubray". Piesa are un mare succes. Autorul își botează fiica după personajul Jeannine.
1875 Pe 11 februerie, Alexandre Dumas fiul este ales membru al Academiei Franceze.
1895 După moartea primei sale soții, se căsătorește cu Henriette Régnier de La Brière.
Alexandre Dumas fiul moare pe 28 noiembrie la Marly-le-Roi și este înmormântat în cimitirul Montmartre din Paris.

4 comentarii:

Foarte tare!:) Am auzit multe cuvinte frumoase despre această carte şi ar trebui să o încerc şi eu!:D

Dee

chiar trebuie sa o incerci.iti pot garanta ca nu-ti va parea rau.a urcat in topul cartilor mele preferate.

Mulţumesc pentru recomandare. Oricum, e genul meu, deci sunt sigură că nu am să regret.

Dee

Am citit-o anul trecut, dar dupa aceasta recenzie simt nevoia sa o recitesc. Mi-a placut mult!

Trimiteți un comentariu

Fiecare gând e important pentru mine! =)