23 iun. 2011

Recenzie Aleea Întunericului și Banchetul Nebunilor de Rachel Caine

Alaltăieri am terminat de citit aceste două cărți superbe pe care le recomand tuturor fanilor de urban fantasy și paranormal romane.O să încep în ordinea de după titlul postării și înainte de asta vreau să vă spun că seria asta este un adevărat drog.Cel puțin așa a fost pentru mine,am început Casa de Sticlă acum o lună și pot să vă spun ca într-o lună am terminat toate cărțile.Deși am foarte multe cărți în bibliotecă pe care trebuie să le citesc am vrut să termin această serie pentru că este o poveste care m-a fascinat de la prima pagină.Are acel ceva care introduce cititorul în lumea cărții.Pot spune că nu foarte multe cărți sunt atât de interesante.Mie,personal mi s-a părut că Rachel Caine are un stil asemănător cu Charline Harris,autoarea seriei Vampirii Sudului.În timp ce citesc cărțile acestor două autoare simt că ceva mă absoarbe în interiorul cărții,ceva pe care nu-l simt foarte des.

1.Aleea Întunericului de Rachel Caine

Prima dată aș vrea să spun că cei care au dubii legate de cărțile cu vampiri vor adora această serie pentru că din punctul meu de vedere,Caine reușește cu ușurință să creeze o lume neobișnuită a vampilor,un tărâm magic,la fel cum a făcut și Tolkien în Stăpânul Inelelor.Personajul principal,Claire este o fată studioasă,frumoasă,dar nu genul de foto-model ca și Monica.Mă bucur că autoarea a reușit să introducă un pesonaj feminin puternic,dar care să nu pară a fi o păpușă Barbie.Povestea este foarte dinamică și interesantă,pot spune în patru volume deja apărute și unul în curs de apariție,Caine nu dă dovadă de oboseală,ba chiar seria devine mai interesantă treptat,ajungând în ultimele pagini ale volumului patru la o tensiune colosală.Nu vreau să comentez această carte pentru că n-aș avea ce.Bineînțeles că m-am bucurat că i-am cunoscut pe Shane,Eve,Michael și Amelie,dar un personaj care cred eu că va deveni foarte important este Myirim,pe care pot să afirm că îl ador,după Claire el este preferatul meu.
Descrierea cărții:
Morganville este un loc atat de dragut in care sa traiesti…si in care sa mori, daca nu te deranjeaza genul acesta de lucruri!
Claire i-a jurat credinta Ameliei, cel mai puternic dintre vampirii din oras. Protectia pe care i-o asigura pactul cu Fondatoarea nu prea are darul sa-i linisteasca pe cei apropiati ei.
Dintr-o data, oamenii incep sa moara pe capete si in moduri misterioase, cineva din trecutul ei revine in prezent, vanand-o, iar un stravechi vampir ii transmite infioratoarea invitatie de a veni sa ia lectii particulare in locuinta sa izolata…
In ce scop – Claire urmeaza sa afle in curand…ceea ce va da un nou si inspaimantator inteles termenului de “cursuri serale”.
“ O carte electrizanta, captivanta!” – The Best Reviews
“Cu totul fascinanta, irezistibila si hipnotizanta!” – The Eternal Night
Editura: Leda
Format: cartonata
Nr. de pagini: 384

2.Banchetul Nebunilor de Rachel Caine

Volumul patru al seriei începe cu o scurtă recapitulare a celor întâmplate în primele 3 cărți,apoi Caine se întoarce în casa Glass unde își face apariția Bishop și părinții lui Claire care din nefericire pentru ea se mută în Morganville.În această carte,Claire continuă cercetările asupra maladiei vampirilor alături de Myirim,care surprinzător își revine treptat.Se anunță un banchet în cinstea lui Bishop și Claire se vede nevoită să lucreze cu Myirim pe la spatele Ameliei,care îl susține pe Bishop.E oare capabilă Claire să-l înfrângă pe Bishop cu ajutorul lui Myirim?E oare Amelie dispusă să cedeze tot ce a construit tatălui ei?Mai multe nu vă spun pentru că nu vreau să vă stric surpriza,bineînțeles că acest nou volum ca și primele ne lasă în aer,făcându-ne să așteptăm cu nerăbdare un nou volum.
Descrierea cărții:

Morganville nu este ceea ce pare…
Vampirii domnesc asupra orașului…
Și a tuturor celor care locuiesc în el…
În orașul universitar Morganville, vampirii și oamenii au învățat să trăiască într-o pace relativă. Totuși, unii studenți – cum este și Claire Danvers – știu că, după lăsarea întunericului, învățătura poate fi lăsată pe planul doi, mai importantă fiind supraviețuirea. Și asta, mai ales după sosirea domnului Bishop, tatăl Ameliei – un vampir malefic, dornic de putere și care acționează dincolo de orice reguli. Ceea ce dorește el este inimainabil de sinistru.
Abia în seara unui banchet, la care participă toți vampirii, alături de partenerii lor umani, Claire realizează care este planul lui Bishop… ca și complicata și funesta capcană pe care le-o întinde cetățenilor cu sânge cald din Morganville.
Traducere din limba engleză de Adrian Deliu
384 pagini
13 X 20 cm, copertă cartonată