Recenzie "E uşor să te iubesc"de Tammara Webber

Sursa carte:primita de la editura Epica spre recenzare

SALVATĂ DE UN STRĂIN. BÂNTUITĂ DE UN SECRET.
CÂTEODATĂ, DRAGOSTEA NU-I UN LUCRU SIMPLU…
El o urmăreşte, dar nu face cunoştinţă cu ea până când, odată, într-o întâlnire neaşteptată, el devine salvatorul ei.
Atracţia dintre ei e incontestabilă. Totuşi trecutul, pe care el s-a străduit atât de mult să-l depăşească, şi viitorul, în care ea-şi pune atât de mari speranţe, ameninţă să-i despartă.
Numai împreună ar putea să lupte cu durerea şi vinovăţia, să înfrunte adevărul şi să găsească neașteptata putere a dragostei.
Jackie este o fată frumoasă, este la colegiu, de trei ani are un iubit admirabil şi i se pare că viaţa e uşoară şi viitorul îi zâmbeşte. Fără veste, iubitul o părăseşte pentru că vrea să încerce ceva nou, iar durerea despărţirii o face să nu mai ajungă la cursuri şi să fie la un pas să piardă examenul şi anul. Scapă ca prin urechile acului dintr-o tentativă de viol, părinţii îi spun că se duc la schi atunci când hotărăște să vină şi ea acasă în vacanţă… De unde să înceapă să se refacă?
 De n-ar fi prietenii, s-ar prăbuși. Pas cu pas, ei o ajută să meargă mai departe. E ca într-un joc, îi vor spune ei şi o vor învăţa că este destul de puternică pentru a supravieţui.
Tammara Webber scrie o carte despre obsesie, punând-o sub lupă şi cântărindu-i bunele şi relele. Fiecare dintre personajele sale, atât de vii şi de colorate, are nişte demoni personali pe care trebuie să-i învingă, principalii vinovaţi pentru „greşeli” fiind: obişnuinţa care te face orb la realitate, dorinţa de a avea succes cu orice preţ, rivalitatea care calcă totul în picioare, ruşinea care te amuţeşte când ar trebui să strigi, neîncrederea că „de data asta” va fi altfel, va fi bine.
Cum iei cea mai bună decizie? E foarte uşor când iubeşti!

Gândurile mele:

"E usor sa te iubesc" este o carte YA,romance,care abordeaza un subiect nu tocmai comun:violul.Este genul de carte,care odata citita lasa o urma in sufletul tau si va avea mereu un loc special in inima ta.O calatorie captivanta de la prima la ultima pagina.O poveste cu substanta care transmite un mesaj puternic.

"Dragostea nu este absenta logicii,ci logica examinata si recalculata,incalzita si curbata astfel incat sa se potriveasca  in interiorul conturului inimii."

Autoarea are un stil foarte captivant de a scrie.Povestea este surprinzatoare,nu stii ce te asteapta atunci cand intorci pagina.Este imprevizibila si te surprinde la fiecare pas.Tammara Webber reuseste sa scrie astfel incat sa te binedispuna citind,dar in acelasi timp sa te emotioneze(zambesti si apoi plangi).Nu este scrisa greoi,este foarte usor sa o citesti,dar nu poate fi citita pe plaja pentru ca are substanta.Nu e genul de carte,care daca extragi personajele sexy nu ramane cu nimic.E o poveste despre viata,despre tragedie si despre ranile pe care iubirea le cicatrizeaza.

"Atunci cand ai cazut intr-o groapa,primul lucru pe care trebuie sa-l faci este sa te opresti din sapat."

Chiar daca subiectul cartii este violul,accentul nu este pusa pe detalierea actiunilor,ci pe sentimentele victimei in timpul si dupa eveniment.Tot ceea ce poti simti fata de agresori nu este decat repulsie pentru ca ceea ce fac este in opinia mea,de cea mai joasa speta.Cred ca asta doreste autoarea sa ne arate prin aceasta carte.Vrea sa ne faca sa constientizam cat de puternic este impactul pe care il lasa un astfel de eveniment asupra unei persoane.

"Persoanele rar spuneau ceea ce gandeau.Nimeni nu era sincer"

Actiunea cartii urmareste povestea lui Jacqueline care a trecut printr-un astfel de eveniment.Ne arata ca violul nu este o lupta de unii singuri,ca trebuie sa impartasim astfel de experiente prietenilor si familiei noastre,ca astfel de secrete pot avea consecinte grave asupra altora.Dar,in primul rand,ca trebuie sa ai curajul de a povesti autoritatilor ceea ce s-a intamplat.Intotdeauna un violator nu se va opri,va continua sa faca lucruri pentru ca oamenii nu se schimba,atitudinea lor este diferita fata de persoana cu care vorbesc,insa caracterul este acelasi.

"Cat despre faptul ca te afli undeva unde nu ar trebui sa fii,poate ca exista un motiv pentru care esti acolo,sau poate nu."

Bineinteles ca exista un triunghi amoros si in povestea aceasta.Imi plac foarte mult triunghiurile amoroase pentru ca intotdeauna personajele se dezvolta foarte frumos in astfel de conditii(vei vedea calitatile lor,iar cu timpul si defectele lor).De obicei,consider ca alegerea este facuta in asa fel incat sa existe mai multe calitati decat defecte.De fapt,in aceasta poveste exista 2 triunghiuri amoroase:unul format de Jacqueline,Landon si Lucas;altul format de:Jacqueline,Lucas si Kennedy.

"Daca cineva m-ar fi intrebat cum se compara cu sarutatul cu Kennedy,as fi intrebat:cine e Kennedy?"
  Mi-a placut foarte mult in aceasta poveste personajul feminin principal,Jacqueline(alias Jackie) este o femeie puternica.Consider chiar ca "E usor sa te iubesc"este o carte despre maturizare,despre cum noi,oamenii,ne maturizam in momentul in care trecem printr-o situatie limita.Nu e usor,dar schimbarea se vede.La finalul cartii,gaseste puterea de a fi independenta,de a avea curajul de a-si alege propriul drum.Nu-l vede pe iubitul ei ca pe un zeu si nu considera ca tot ceea ce face el este corect,are o opinie,nu este controlata si  manipulata.

"Nu l-am observat pe Lucas pana in noapte aceea.De parca,nu existase,si dintr-o data era pretutindeni."
 In acelasi timp,"E usor sa te iubesc" ne arata ca daca persoana care te iubeste nu iti da libertate si alege in locul tau,inseamna ca nu te iubeste(Jacqueline a venit ca colegiu cu Kennedy,desi ar fi preferat un liceu de arte,dar nu a vrut sa se desparta de el).Iubirea adevarata cere sacrificii,dar din ambele parti si nu in ultimul rand,nu judeca oamenii dupa aparente.Mi-a placut faptul ca ni se sugereaza faptul ca nu trebuie sa judecam o persoana doar dupa aspectul fizic,trebuie sa cautam si in sufletul ei inainte de a ne indragosti.Chiar daca Lucas nu este atat de atragator ca si Kennedy,Jacqueline va dezvolta o pasiune pentru el.

"Sa aleg sa fiu cu tine nu este o decizie complicata,Jacqueline,a soptit el,ridicandu-se o ultima oara ca sa se uita in ochii mei.E usor.E incredibil de usor."

O carte exceptionala care ne invata ca viata nu este usoara,ca exista tristete in jurul nostru,ca nu totul este roz,dar ca odata ce ai gasit persoana potrivita,totul devine mai usor.De ce?Pentru ca e usor sa iubesti...

Tin sa multumesc din suflet editurii Epica care mi-a acordat sansa de a citi aceasta carte minunata!