"Sanctus"de Simon Toyne(Recenzie)

Gen carte:roman politist cu teme religioase/thriller psihologic/in genul cartilor lui Dan Brown
An aparitie:2011
Editura:All,colectia Strada Fictiunii
Author:Simon Toyne
Sursa carte:primita de la libraria online Libris pentru recenzie
Multumesc pentru sansa de a citi aceasta carte!

Citadela,sudul Turciei-un munte salbatic,adapostind cel mai vechi lacas de cult al omenirii.Calugarii care viermuiesc prin maruntaiele lui fac parte din secta Sanctus,care practica ritualuri de o violenta socanta.In piatra acestui munte misterios pare a fi sapata chiar gradina Edenului,dar aici cunoasterea nu inseamna pacat originar,ci putere divina...Ordinul Sanctus este protectorul textului original al Bibliei.Asadra,sarcina celui care doreste sa dezlege mistele acestei conspiratii apocaliptice va fi foarte grea.

Gândurile mele:

Ati auzit pana acum de autorul britanic Dan Brown care a scris seria de thrillere religioase "Robert Langdon"?Ati vazut filmul "Codul lui Da Vinci"?

Vreau sa va spun ca Simon Toyne a reusit sa scrie un roman la fel de captivant ca si filmul mentionat mai sus,care sa te tina cu sufletul la gura de la prima la ultima pagina.Cand am terminat de citit primul capitol al romanului eram deja inrobit.In mai putin de 2 zile am reusit astfel,sa citesc o carte de 500 de pagini,fara sa fac niciun efort.

O sa incep prin a vorbi despre autorul cartii,despre stilul sau de a scrie si chiar despre modul in care reuseste sa creeze orasul Ruina,din Sudul Turciei.Mi-a placut faptul ca este scris in ritmul unui film.Nu exista un personaj care sa nareze intamplarile.Actiunea este prezentata in mai multe episoade,deci nu exista un personaj principal neaparat,desi pana la final,veti vedea ca acest lucru se schimba.Este folosita naratiunea la persoana a III-a.Autorul ramane deci,un simplu maestru papusar,care se joaca cu destinele personajelor sale.Ritmul este alert si totusi nu am avut niciun moment in care sa ma plictisesc,pentru ca actiunea nefiind liniara,au existat mereu momente de suspans in Citadela,in oras,respectiv peste ocean(chiar daca nu toate in acelasi timp pana in ultimele pagini).

Nu mi-a venit sa cred ca orasul in care se desfasura actiunea,Ruina,care se presupunea ca se afla in sudul Turciei,nu exista.Totul a fost atat de bine descris,de real,incat nu mi-am putut da seama de acest lucru.M-a impresionat foarte tare faptul ca autorul construieste un oras din nimic,ii creeaza o istorie,un prezent.Fiecare detaliu,cladire,loc prezentat in carte mi s-a parut extrem de real.

Actiunea este foarte alerta si incepe inca din primele pagini.La inceput,lucrurile par sa nu aiba niciun sens impreuna,dar cu cat se vor strange mai multe piese din puzzle,cu atat situatia va capata mai mult sens.Finalul este socat si neasteptat,imposibil de descris in cuvinte.Poate ca si voi,veti fi la fel de curiosi ca si mine sa aflati ce este Sacramentul.Eu sincer,mi-am pierdut speranta ca voi descoperi acel secret si cu toate astea,
l-am aflat.Nu veti fi deloc dezamagiti,promit,pentru ca veti afla ce este Sacramentul.

Personajele sunt foarte complexe.Nu stii la ce sa te astepti din partea lor.Cei care par de incredere pot fi periculosi,dar si cine parea periculos poate fi de incredere.La un moment dat,vei avea sentimentul acela de nesiguranta.Acest sentiment va contribui foarte mult la efectul final pe care-l va avea cartea asupra ta.Este un roman dur,autorul se joaca cu personajele sale importante si cateva dintre ele chiar nu vor ajunge pana la finalul volumului.

Este o poveste despre loialitate,despre frati,despre puterea de a lupta si chiar despre perseverenta.Autorul reuseste prin intermediul catorva personaje sa arate intr-un mod original rautatea oamenilor,care nu pare sa aiba margini in aceasta carte.Unele persoane chiar sunt in stare sa faca orice pentru a-si atinge scopul,indiferent de faptul ca actiunile lor pot distruge vieti,pot marca oameni sau chiar destrama familii.

Daca va asteptati la un roman care sa transmita multe sentimente,cartea aceasta nu vi se potriveste.Este un roman foarte bun,dar pentru categoria de carti in care se incadreaza:thrillerele.Mi-ar fi placut intr-adevar,sa aiba si acest lucru,dar nu am citit pana acum un thriller in care sa vad asa ceva.

De abia astept cel de-al doilea volum al acestei serii,pe care sper sa-l achizitionez cat de curand.Povestea cartii a fost extraordinara,m-a tinut cu sufletul la gura pana la ultima pagina,m-a fascinat,m-a inrobit si am adorat stilul de a scrie al autorului,care stie sa mentina suspansul si sa-l creasca gradat.Un roman exceptional pe care l-as recomanda tuturor celor care au fost curiosi in legatura cu necunoscutul si misterele vietii...