1 aug. 2012

Recenzie "Cele 50 de vici ale domnului Grey"de E.L.James


 In primul rand tin sa multumesc foarte mult sponsorului blogului,libraria online Libris,pentru aceasta carte si pentru toate celelalte carti pe care mi le ofera.Vreau sa va reamintesc ca librariaLibris va ofera  acum si carti in limba engleza.
 Am aflat despre aceasta carte inainte de publicarea ei in Romania de catre editura Trei.Cel mai mult m-a atras faptul ca succesul cartilor a fost incredibil,ajungand sa fie aproape la fel de bine vandute ca si cartile cunoscutei scriitoare a seriei “Harry Potter”, J.K.Rowling.
 Cartea este captvanta si destul de interesanta.Este tipul de carte usor de citit si in acelasi timp buna de citit oriunde te-ai afla.Chiar daca are un numar destul de mare de pagini-in jur de 600-se citeste foarte usor,povestea de dragoste incarcata de erotism dintre Christian si Anastasia,inrobindu-te.
 La inceput mi s-au parut destul de ciudate secventele extrem de erotice,dar cu cat patrundeam mai adanc in poveste,am inceput sa ma obisnuiesc cu ele si sa nu mai fiu socat de obscenitatea lor.Daca nu va plac genul acesta de carti si daca nu aveti peste 18 ani,nu va recomand aceasta carte pentru ca unele momente intime sunt extreme de explicite,autoarea dorind sa le contureze cat mai bine, dupa cum si afirma:”Cartea cuprinde toate fanteziile mele erotice”.Din punctul meu de vedere,aceste momente erotice reprezinta un minus destul de mare al cartii,dar veti vedea in cele ce urmeaza ca exista si plusuri.
  Mi-au placut foarte mult personajele,mai ales ca au fost bine conturate.Anastasia este o femeie puternica,inteligenta,frumoasa,dar care inceteaza uneori sa gandeasca cand este in prezenta lui Christian.Christian reprezinta barbatul extrem de atractiv,foarte bogat,dar care este un adevarat maniac al controlului,tipul masculului alpha.Celelalte personaje sunt mai putin importante si va trebui sa le descoperiti singuri daca veti citi aceasta carte.
  Un alt lucru care mi-a placut a fost faptul ca iubirea pe care i-o poarta Anastasia este foarte mare.Ea este dispusa sa accepte orice pentru a fi impreuna cu el.Prin aceasta afirmatie nu incerc sa sugerez ca el nu o iubeste,ba din contra sunt convins ca o iubeste foarte mult,dar in stilul lui si acest stil este foarte ciudat.
 Nu mi-au placut momentele de brutalitate a lui,in care o loveste pentu ca nu I se supune.Consider ca gandirea asta face parte din alta generatie si nu am fost niciodata de acord cu tratamentul-asemenea sclavelor-pe care il primeau femeile de la sotii lor.Pur si simplu nu ma atrage si atunci pot spune ca mai am gasit un minus al acestei carti.
 Emailurile…Mi-au placut foarte mult si mi s-au parut foarte amuzante pentru curajul de care dadea dovada Anastasia cand se departa de Christian.Subiectul fiecarui email avea un anumit mesaj.Eii,mai multe nu pot spune pentru ca nu mi-au placut niciodata recenziile cu spoilere.Veti vedea voi daca cititi cartea!:)
 Povestea este narata din perspectiva Anastasiei si mi-a placut foarte mult acest lucru.Am putut simti unele sentimente pe care cu siguranta naratiunea la persona a III-a nu poate sa le redea atat de bine.Pe de alta parte,mi s-ar fi parut mai interesant daca un capitol ar fi fost narat din perspectiva Anastasiei si un altul din perspectiva lui Christian.
 Inainte de a va prezenta pe scurt actiunea cartii si bineinteles,inainte de a-mi marturisi parerea finala,vreau sa va prezint momentele mele favorite din acest roman.
“Rahat-eu si cele doua picioare stangi ale mele!Iata-ma in patru labe in pragul usii de la biroul domnului Grey si niste maini blande ma cuprind de mijloc,ajutandu-ma sa ma ridic.”
“Atat de tanar-si atragator,foarte atragator.E inalt,imbracat intr-un costum gri de calitate,camasa alba si cravat neagra,cu par dezordonat,de culoare aramiu-inchis,si ochii cenusii luminosi,cu o privire intensa care ma fixeaza cu siretenie.Imi trebuie un minut ca sa-mi recapat glasul.”
“-Sunteti gay,domnule Grey?
El trage adanc aer in piept,iar eu bat in retragere moarta de rusine.La naiba!Oare de ce n-am folosit un soi de filtru inainte sa citesc asta cu glas tare?Cum fac sa-i spun ca nu citesc decat intrebarile?Afurisita de Kate si curiozitatea ei.
-Nu,Anastasia,nu sunt.
Ridica din sprancene,cu o sclipire rece in ochi.Nu pare incantat.
-Imi cer scuze.E…a,scris aici.”
“-Anastasia,si un sac cu pui daca pui pe tine si tot arati adorabil.Te rog sa nu-ti faci griji.Vreau sa o cunosti pe maica-mea.Imbraca-te.Ma duc s-o linistesc.”
 Bun,acum ca v-am prezentat cateva dintre momentele care mie mi-au placut cel mai mult,va voi marturisi parerea mea finala despre aceasta carte,iar mai apoi ii voi face un mic rezumat fara spoilere,bineinteles.
 Cartea a fost interesanta si fascinanta.Nu mi-a parut rau ca am citit-o,dar nu am simtit ca merita totusi tot succesul pe care l-a avut.Cartile lui J.K.Rowling erau interesante,pline de mister si fantezie,in schimb aceasta carte nu a oferit decat cateva sentimente si multe scene nud.Mi-a placut finalul si m-a lasat cu unele intrebari la care voi primi cu siguranta raspunsuri in urmatorul volum al seriei “Cele mai intunecate vicii ale domnului Grey”.Nu cred ca ma va dezamagi pentru ca pana la urma trebuie sa fie ceva mai interesant in urmatoarea.De abia astept sa afle Anastasia mai multe despre doamna Robinson si copilaria iubitului ei.A fost o carte buna,dar nu extraordinara,un inceput promitator pentru aceasta trilogie.Merita citita intr-o zi de vara,dar nu este pe lista mea de carti favorite.
Nota mea pentru aceasta carte:3/5stelute.
Barem de notare:
-1p pentru scenele erotice;
-1p pentru scenele violente;
Si acum,finalul acestei recenzii,un mic rezumat(pentru a va face o idee despre carte).
 Anastasia Steel este o studenta la literatura,care este nevoita sa ia un interviu unuia dintre investitorii facultatii,domnul Grey.Insa,ceea ce descopera ii va schimba viata pentru totdeauna.Domnul Grey,nu e nici pe departe un batranel plicticos plin de bani,ci un tanar atractiv,misterios si extrem de bogat.Christian pare sa fie interesat de ea si incepe sa o curteze.Lucrurile nu au mers foart greu pentru ca ea era deja topita dupa el,insa ceea ce descopera este terifiant.
 Christian are niste problem grave si nu vrea sa se implice intr-o relatie decat daca Anastasia va semna un contract prin care sa-i devina slujnica.Va accepta ea asta?E dispusa sa sacrifice totul(tineretea ,cariera  si libertatea ei)pentru dragoste?Si oar emerita Christian dragostea ei?
 Puteti afla totul,doar citind aceasta carte,pe care o puteti comanda de AICI.

2 comentarii:

Nu m-a tentat niciodata cartea asta, sincer. Dragute impresii:).

Dee.

Atunci nu ai cazut in aceeasi capcana ca si mine!Ma bucur ca ti-au placut.

Trimiteți un comentariu

Fiecare gând e important pentru mine! =)