31 iul. 2013

Care sunt sursele de inspiratie ale scriitorilor?Afla cine i-a inspirat pe Gabriel Garcia Marquez, Ernest Hemingway, J.K.Rowling si altii...





 Un roman e asemenea unei retele, o panza de paianjen care uneste idei, legate intre ele prin inspiratie. Fiecare scriitor cauta aceea inspiratie, acel moment in care geniul din interior se dezlantuie. Cativa o gasesc in natura, altii in viata de zi cu zi, unii poate chiar in muzica. Cert e ca nu exista o formula pentru "a fi lovit" de inspiratie. Unii dintre noi sunt loviti de multe ori de ea, altii niciodata. Probabil ca sunteti curiosi sa vedeti ce  i-a inspirat pe autorii unor romane de exceptie cum ar fi Gabriel Garcia Maquez("Dragostea in vremea holerei"), Ernest Hemingway("Batranul si marea"), J.K.Rowling("Harry Potter") si multi altii.




Gabriel Garcia Marquez, in varsta de 86 de ani, a marturisit ca sursa sa  de inspiratie a fost reprezentata de un alt scriitor, James Joyce (mai exact unul dintre romanele acestuia,"Ulise").

"Un lucru foarte util pe care l-am învăţat de la James Joyce a fost tehnica monologului interior. Mai târziu, am întâlnit această practică şi la Virginia Woolf şi mi-a plăcut încă şi mai mult cum a întrebuinţat-o“, a declar scriitorul columbian pentru publicatia "Huffington Post"



Ernest Hemingway, pe de alta parte, are mult mai multe surse de inspiratie, printre care numerosi autori si personalitati culturale.

„Mark Twain, Flaubert, Stendhal, Bach, Turgenev, Tolstoi, Dostoievski, Andrew Marvell, John Donne, Maupassant, Kipling, Thoreau, Căpitanul Marryat, Shakespeare, Mozart, Gogh, Gauguin – mi-ar lua o zi întreagă să mi-i amintesc pe toţi şi ar părea că enumăr o erudiţie pe care n-o deţin în loc să îi menţionez pe aceia care mi-au influenţat viaţa şi opera literară. Această întrebare necesită o examinare a conştiinţei. Am menţionat şi pictori deoarece am învăţat de la ei cum să scriu la fel de mult cum am învăţat de la autori“, a punctat Hemingway


Autoarea fenomenului mondial "Harry Potter", J.K.Rowling a declarat ca citea foarte mult cand era mica. Iar, pe atunci, cartile ei preferate erau „Little White Horse“ / „Căluţul alb“, de Elizabeth Goudge, şi „Manxmouse“, de Paul Gallico.O alta carte care a inspirat-o este „The Lion, the Witch and the Wardrobe“ / „Leul, vrăjitoarea şi şifonierul“, de C. S. Lewis. 



Haruki Murakami, este  un nume frecvent pe lista de  scriitori nominalizati pentru premiul Nobel pentru Literatura. El aprecieaza capacitatea muzicii si a romanelor de a transporta in  diferite zone ale lumii. De aceea, ii aprecieaza pe Dostoievski, Kafka şi pe Raymond Charles.

 „Pot merge în St. Petersburg sau în vestul Hollywood-ului, dacă îmi doresc. Aceasta este puterea cărţilor. Acum este uşor să ajungi în Statele Unite – în anii '60 era aproape imposibil. Aşa că doar citesc şi ascult muzică şi pot merge oriunde; este ca o stare de spirit, ca un vis“,a declarat Murakami.



Hilary Mantel este autoarea engleza care a castigat in ultimii doi ani premiul Man Booker Prize. Ea a explicat ca este o fana a cartilor scrise de William Shakespeare. 

„Îmi pare rău dacă o să sune pios, lipsit de originalitate sau exagerat, dar nicio lucrare nu a fost la fel de importantă pentru mine precum cele ale lui Shakespeare, care mi-au picat în mână când aveam 10 ani. La început, citisem numai o scenă din „Iulius Caesar“, pe care o găsisem într-un manual şcolar mai vechi, şi devenise imediat cea mai bună lectură de până atunci. Aproape că am «explodat» de bucurie când am aflat că există volume generoase de piese scrise de Shakespeare“, confeseaza  aceasta


Vladimir Nabokov, cel care a scris "Lolita" il admira in copilarie pe scriitorul englez H. G. Wells.

„Era scriitorul meu preferat când eram mic. «Maşina timpului»,«Omul invizibil», «O utopie modernă», toate aceste poveşti sunt cu mult mai bune decât orice altă operă a contemporanilor lui Wells. Cugetările sale sociologice pot fi ignorate, desigur, însă romance-urile şi fantasy-urile pe care le-a scris sunt superbe“, constata Nabokov.  

                           
                       Sursa informatiilor incepand cu cel de al doilea paragraf al articolului:Adevarul


Care este cartea care v-a inspirat sa faceti ceva?



3 comentarii:

În general toţi autorii au câte o sursă de inspiraţie, fie că este o altă carte fie că este viaţa proprie sau viaţa altora, până la urmă este normal să avem un model, o schiţă de început.

E foarte adevarat!Mi-a placut mult aceasta postare pentru ca sunt o mare fana a lui Gabriel Garcia Marquez si a lui Ernest Hemingway.E foarte interesant sa vezi ce i-a inspirat pe scriitori.Iar,cand inspiratia este o alta carte e si mai bine pentru ca stii ce vei citi in continuare.

Interesant articolul.Daca primul paragraf e 100% original,atunci felicitari!Frumoasa introducere.Iar informatia in sine este chiar interesanta.

Trimiteți un comentariu

Fiecare gând e important pentru mine! =)