20 iul. 2012

POTTERTHON: 15 ani de legenda,15 ani plini de magie



Voi incepe prin a va vorbi despre ce anume inseamna Harry Potter pentru mine.Deci,bineinteles,a fost una dintre primele carti pe care le-am citit si a reusit sa-mi starneasca aceasta pofta a lecturi,care a dus in final la aparitia acestui blog.Deci,multumes Harry Potter!Multumesc J.K.Rowling!Dar,nu am fost singurul pentru care Harry Potter a devenit o emblema a copilariei,a magicului...copii din lumea intreaga au savurat povestea baiatului orfan care trebuia sa infrunte fortele raului(reprezentate de maleficul Voldemort,care i-a ucis parintii).
 Imi aduc si acum aminte cu placere de momentele emotionante,pline de actiune si suspans pe care le-am trait-prin intermediul cartilor- alaturi de Harry,Hermione si Ron.Sincer,nu consider ca povestea trebuia sa mai continue pentru ca a fost suficient de lunga.Insa,de abia astept sa "degust"noua carte a autoarei J.K.Rowling,Casual Vacancy,care va aparea in SUA pe 27 septembrie 2012.
Coperta viitoarei aparitii cat si un sinopsis in limba engleza sunt disponibile mai jos:
When Barry Fairbrother dies unexpectedly in his early forties, the little town of Pagford is left in shock. Pagford is, seemingly, an English idyll, with a cobbled market square and an ancient abbey, but what lies behind the pretty facade is a town at war. Rich at war with poor, teenagers at war with their parents, wives at war with their husbands, teachers at war with their pupils…Pagford is not what it first seems. And the empty seat left by Barry on the parish council soon becomes the catalyst for the biggest war the town has yet seen. Who will triumph in an election fraught with passion, duplicity and unexpected revelations

Si acum,in timp ce ma gandeam ce anume sa va intreb,pentru inceput,mi-a venit o idee.Vreau sa-mi extrageti secventa preferata din oricare carte a seriei(trebuie sa aiba cel putin 700 de caractere) si sa-mi motivati in 3-5 randuri,de ce este secventa voastra preferata!!!
Va voi da eu un exemplu:
"-Harry Potter,spuse el foarte incet,ia vocea lui se putea confunda usor cu trosnetul focului.Baiatul care a Supravietuit.
Niciunul dintre Devoratorii Mortii nu facu nicio miscare.Toata lumea era in asteptare.Hagrid se zbatea si Bellatrix gafaia,iar Harry se gandi in mod inexplicabil la Ginny,la expresia ei inflacarata si la atingerea buzelor ei.
 Cap-de Mort ridica bagheta.Tinea in continuare capul inclinat intr-o parte,asemenea unui copil curios,intrebandu-se ce avea sa se intample daca va continua.Harry privi fix in ochii rosii si isi dori sa se intample acum,repede,cat inca mai putea rezista,inainte sa isi piarda controlul,inainte sa arate ca se teme.
Vazu gura fara buze miscandu-se,apoi o strafulgerare de lumina verde si totul disparu."
+motivare(Nu puteti alege secventa extrasa de mine)

Ce mai asteptati?Puneti-va pe cautat.Dupa cum bine stiti primul comentariu primeste 10 puncte,urmatorul 5,al treilea 2 si celelalte cate 1 punct.

Atentie!!!Nu uitati sa va mai uitati pe blog,pentru ca in jurul orei 12 va aparea alta postare,cu o alta intrebare si un cartonas de care sigur aveti nevoie.Pe curand!!

4 comentarii:

„ - De ce se holbează toată lumea? întreabă Albus, în timp ce el și Rose se întinseră pentru a se uita la ceilalți elevi.
- Nu-ți face griji, spuse Ron. Eu sunt de vină. Sunt extrem de celebru.
Albus, Rose, Hugo și Lily râseră. Trenul se puse în mișcare și Harry merse alături de el, privind chipul slab al fiului său, care era deja luminat de entuziasm. Harry îi zâmbi și îi făcu semn cu mâna în continuare, deși se simțea un pic ușurat să își badă fiul plutind spre depărtări... ”. E una din secvențele mele preferate, pentru simplul fapt că e amuzant, duios, sfârșitul ( epilogului ) perfect pentru Harry Potter. :)

"Harry stătea întins pe spate, respirând greu, de parcă ar fi alergat până atunci. Se trezise dintr-un vis care părea foarte real, cu mâinile acoperindu-i faţa. Vechea cicatrice de pe frunte, în formă de fulger, îi ardea sub degete, de parcă i-ar fi lipit cineva un fier de călcat încins pe piele.
Se ridică, încă pipăindu-şi cu o mână cicatricea, iar cu cealaltă căutându-şi ochelarii prin întuneric. Îi găsi pe noptieră şi şi-i puse la ochi. Imaginea camerei sale deveni mai clară, luminată numai de pâlpâirile portocalii ale felinarului de afară.
Harry îşi trecu iar degetele peste cicatrice. Încă îl durea. Aprinse veioza de lângă el, se dădu jos din pat, traversă camera, deschise dulapul şi se uită în oglinda din interiorul uşii. Un băiat slăbuţ, de paisprezece ani, îl privi din oglindă, cu nişte ochii verzi şi luminoşi, nedumeriţi, pe sub părul negru şi ciufulit. Examină cu mai mare atenţie cicatricea în formă de fulger. Părea normală, însă încă îi zvâcnea."
Face parte din HP si Pocalul De Foc :D capitolul Cicatricea :D
Am ales acest paragraf pentru ca mi-a placut faptul ca i s-a dat foarte multa importanta acestei cicatrici in forma de fulger. Intotdeauna mi s-a parut interesanta aceasta forma. Si mai ales daca se afla pe fata unui magician ca Harry.

-Nu credeti ca am fost eu domnule profesor?repeta Harry,plin de spreanta in timp ce Dumbledore scutura penele de cocos de pe biroul lui.
-Nu Harry,nu cred,zise Dumbledore desi(iar avea o expresie serioasa pe chip) as vrea sa vorbesc cu tine.Trebuie sa te intreb Harry daca nu ai cumva ceva sa-mi spui,spuse el cu blandete.Absolut orice.
Harry nu stiu ce sa spuna.Se gandi la Reacredinta care strigase"Voi urmati cei cu sange-mal! si la Polipotinea care fierbea in baia Plangacioasei Myrtle.Apoi se gandi la vocea imateriala pe care o auzise de doua ori si isi aminti ce spusese Ron(Sa auzi voci pe care nu le poate auzi si altcineva nu e bine nici chiar in lumea magiei).Se gandi deasemena la ce spunea toata lumea despre el si groaza lui din ce in ce mai mare ca ar putea fi inrudit cu Salazar Viperin.
-Nu ,zise Harry,nimic domnule profesor.

Imi place aceasta secventa asa de tare deoarece nu numai ca acest tip de scenariu s-a mai repetat odata in trecut cu 50 de ani(dialog intre Tom Riddle si Dumbledore)dar si pentru ca desi Harry e atat de apasat de griji frica il impiedica sa caute ajutor.

Din pacate nu am cartile in biblioteca mea pentru ca le-am citit de la biblioteca judeteana,dar am in calculator o replica de-a lui Dumbledore de la finalul romanului "Harry Potter si Camera Secretelor":
„Deciziile noastre, Harry, arata cine suntem cu adevarat, mai mult decat insusirile noastre”.Imi place ca e una din replicile care arata inteligenta lui Dumbledore.E secventa in care Harry ii spune despre faptul ca Jobenul Magic ii daduse de ales intre Viperini si Cercetasi.

Trimiteți un comentariu

Fiecare gând e important pentru mine! =)