6 apr. 2012

Interviuri cu autorii favoriti(4)

 Dupa ce le-am intervievat pe Oana Stoica Mujea,Megan Crewe,si Rachel Caine,a venit vremea sa discut cu Lia Habel si imi pare foarte rau ca nu am putut scrie interviul si in limba engleza,dar deocamdata vreau sa ma focusez pe voi,publicul din Romania.Sper sa va placa intrebarile pe care i le-am pus.Este modelul standard pe care l-am folosit si la celelalte autoare.Imi place sa-l numesc:interviu in 10 pasi(intrebari).
 Mie personal mi s-a parut extrem de prietenoasa si draguta .Asa ca am luat o decizie.E timpul sa citesc Dearly,Departed in aceasta vacanta de primavara.
Enjoy it!


Munca ei:

Drepturile de publicare ale acestei carti in tara noastra au fost cumparate de editura Leda.Cartea urmeaza sa apara in decursul acestui an.
Dragostea învinge totul, aşa se spune. Dar poate săgeata lui Cupidon să străpungă atât inimile celor vii cât şi ale celor morţi – sau, mai degrabă, ale celor nemorţi? Poate o tânără lady victoriană să găsească adevărata dragoste în braţele unui zombi arătos?
Anul este 2195. Locul este Noua Victorie – o naţiune high-tech modelată după moravurile, obiceiurile şi moda unei epoci străvechi. Nora Dearly, o adolescentă din înalta societate, este mult mai interesată de istoria militară şi de tulburările politice ale ţării ei decât de ceaiurile dansante şi de balurile debutantelor în societate. Dar după moartea iubiţilor ei părinţi, Nora este lăsată în grija – şi la cheremul – mătuşii sale despotice, o arivistă risipitoare care a cheltuit averea familiei şi acum plănuieşte să găsească un soţ bogat pentru nepoata sa. Pentru Nora, nicio altă soartă nu poate fi mai oribilă de-atât – până când este aproape răpită de o armată de cadavre ambulante.
Dar soarta de-abia şi-a început jocul cu Nora. Catapultată din lumea ei de politeţuri de salon, ea se trezeşte împuşcând zombi lihniţi de foame alături de nişte comandouri misterioase înveşmântate în negru şi înfruntând un virus fatal – aşa-numitul Laz – care învie morţii şi, odată cu ei, şi Iadul. Cu greu se poate numi asta o situaţie fericită. Apoi Nora îl cunoaşte pe Bram Griswold, un tânăr soldat curajos, frumos, nobil… şi mort. Dar, aşa cum se întâmplă şi cu restul unităţii lui speciale de nemorţi, norocul şi ştiinţa modernă i-au oferit lui Bram posibilitatea de a-şi păstra mintea, bunele maniere şi toate părţile corpului. Iar când relaţia, bazată pe încredere, dintre el şi Nora se transformă în tandreţe, nu mai există cale de întoarcere. Ei ştiu că în cele din urmă molima va învinge, despărţindu-i pentru totdeauna pe nefericiţii îndrăgostiţi. Dar până atunci, vor avea ceea ce inimile lor – fie că bat sau nu – îşi doresc.
Dearly, Departed, romanul de debut al scriitoarei americance Lia Habel, este un amestec de romance şi thriller, un roman de o imaginaţie nebunească, plin de aventură zgomotoasă, suspans care te înfioară şi comedie macabră ce redefineşte pentru totdeauna conceputul de dragoste nemuritoare.

Date despre Lia Habel:











Lia Habel s-a nascut in Jamestown, NY .Dearly Departed este romanul ei de debut si este foarte fericita ca a reusit sa-l publice.Nu se considera a fi o foarte buna autoare,desi din cate am citit despre ea,cu siguranta este.
In prezent locuieste tot in Jamestown cu cele trei pisici ale ei.Ii place sa se uite la filme cu zombii,aceste creaturi reprezentand practic subiectul cartii sale.Ii place sa colectioneze carti din perioada Edwardiana si Victoriana.Inca spera ca intr-o zi sa intalneasca monstrul frumos care-i bantuie visele.
A fost foarte draguta si a raspuns foarte repede la intrebarile din interviu(1 zi).



Interviu in zece pasi:



1.Ce te-a inspirat sa scrii Dearly,Departed?A avut loc ceva in viata ta,care sa te faca sa te gandesti la zombii?

1.Intr-o calatorie,am sfarsit prin a citi niste povesti paranormale romantice,care m-au facut sa ma gandesc:"De ce acest tip de carte are ca personaj principal un vampir sau un demon hot?Sau o creatura mitologica,care arata complet umana?De ce nu scrie nimeni povesti despre monstrii mai interesanti?Un prieten/a, m-a incurajat sa incerc,asa ca am decis sa accept,urmand sa aleg zombii ca subiect de discutie.Am ales in primul rand zombii pentru ca sunt cei mai putini umani- nu-i vad ca bestii sau creaturi,deloc,ii vad doar ca persoane moarte.In plus,ele dau un anumit grad de ciudatenie si sunt in special diferiti,creaturi despre care mi-a placut sa scriu.Eroii atragatori sunt extrem de plictisitori!

2.Esti o autoare foarte buna si as vrea sa le spui cititorilor blogului cand ai inceput sa scrii povesti?Despre ce erau ele?

2.Mersi!Este ciudat sa fiu complimentata,pentru ca nu cred ca sunt o scriitoare buna.Mereu am scris de dragul de a scrie,pentru a ma distra acasa si la scoala obisnuiam sa scriu povesti scurte.Imi aduc aminte ca am scris odata o poveste ciudata despre niste studentii care ieseasu din sala de arte,cand aveam vreo 10 ani si imi amintesc ca scriam mici pasaje despre sirene,zane si alte creaturi supranaturale cand eram mai tanara.Cand am mai imbatranit am inceput sa scriu niste piese de teatru/romane,cateva dintre ele despre varcolaci si Grim Reaper(Moartea)
Mai mult decat atat,cand eram copil imi placea sa-mi creez propriile jocuri imaginare.Petreceam ore intregi in paduri,construind mici constructii din lemn,imaginandu-mi mai apoi ca se transforma in castele.Imi placea sa-mi fac prieteni imaginari(adoram asta) si sa creez alaturi de ei povesti lungi,dar interesante.Cred ca acest lucru m-a ajutat sa ma pregatesc pentru ce fac acum.

3.Ce parere ai despre copii care nu citesc carti,preferand sa vada mai intai filmul,decat sa citeasca cartea?Nu e trist pentru o autoare de carti?

3.Cred ca este pacat ca persoanelor de toate varstele nu le mai place sa citeasca-dar nu cred ca filmele sunt responsabile pentru acest lucru.Mi-au placut ecranizarile unor carti,asteptand de fiecare data ca filmul sa retrezeasca in mine aceasi pasiunepe care am avut-o cand am citit cartea,dar imi placea sa ma faca sa simt si ceva nou.Cred ca ecranizarile PROASTE ale filmelor sunt oribile si vad ca acest lucru devine din ce in ce mai frecvent.De multe ori dupa ce vad un asemene afilm ma framant si ma intreb cum poti indrepta asa ceva,dar inainte de a ma plange cuiva ma gandesc cat de mult s-au plans oamenii de-a lungul existentei lor pe pamant despre societatea in care au trait.Iar eu,nu doresc sa repet greselile lor.Pentru exemplu:in timpul erei victoriene,oamenii credeau ca lumea se misca mult prea repede,ca persoanele aveau prea multe informatii si ca tinerii erau ingrozitori!

4.Va fi aceasta carte prima dintr-o serie?Daca da,ne-ai putea spune cate si cum se vor numi ele?

4.Da,este prima dintr-o serie,dar nu stiu cat de lunga va fi aceasta serie deocamdata!Mi-ar placeas sa scriu poate patru sau cinci volume.Urmatorul volum debuteaza in America pe 23 septembrie(anul acesta) si se va numi Dearly,Beloved.
                                                                                                                                                                                       5.Ai alte proiecte(o serie noua)intr-un viitor apropiat?

5.Am deja doua proiecte in desfasurare-ambele implicand monstrii.Prima carte s-ar putea sa se tipareasca,dar sincer nu cred ca pentru a doua voi gasii o editura interesata-e foarte ciudat,are un erou total inuman.Insa,continua sa fie un tip interesant.Imi place sa creez barbati monstruosi cu inimi de aur.

6.Care a fost carte ta favorita in copilarie si care e acum?

6.Aceasi carte imi placea atunci,dar si acum:Fantoma de la Opera.Este una dintre putinele carti care inca pot face sa plang,Erik fiind un personaj intunecat,subtil,atat pacatos cat si sfant.

7.Ce te-a facut sa vrei sa scrii si poti sa descrii procesul detaliat,de la scris pana la publicare?

7.Am scris primul proiect pentru "Dearly,Departed "pentru disctractie si nu mi-am imaginat niciodata ca va ajunge atat de departe.Proiectul a durat cam 45 de zile,dupa care din nou la indemnul prietenilor,am inceput sa ma documentez in ceea ce priveste publicare traditionala a unei carti(Am decis sa nu o public de una singura pentru ca nu am crezut ca se va vinde si nu credeam ca aveam resursele necesare pentru a prezenta aceasta carte).Agentquery.com a fost o resursa uriasa pentru mine,pentru ca au detaliat pas cu pas cum sa contactezi un agent.Urmand instructiunile lor,am trimis scrisori de intentie(care sunt descrise pe site)la peste 17 agenti,dintre care doar unul m-a contactat.Impreuna am editat cartea cu un an inaintea incheierii unui contract de publicare.Un an de editare impreuna cu editorul si mai apoi...Tada!A fost publicat!
Ma bucur ca am mers pe traseul traditional pentru ca imi place sa lucrez cu agentul meu-ma simt de parca as avea pe cineva solid de partea mea,cineva care sa se orienteze in industrie.Altfel as fi fost cu siguranta pierduta.Am apelat de asemenea si la alte resurse ca Absolute Write pentru orice intrebari aveam.Am facut atat de multe greseli,incat m-am simtit foarte prostuta.Imi doresc sa fi facut mai multa cercetare,astfel incat sa le evit.

8.Fiinta mitologica preferata este....?

8.Probabil dragonul sau schimbatorul de forma(metamorfozabilul),insa daca te referi la personaje bine-definite.Imi place mult povestea lui Hades si a Persephonei.

9.Ce ai vrea sa le spui parintilor nostrii despre cartile fantasy?

9.Depinde de intrebarile pe care le au.Personal,vorbind ca un adult,nu am avut niciodata probleme cu cartile fantasy,horror,YA sau pentru adulti.Cu siguranta gusturile fiecaruia sunt diferite si parintii trebuie sa ia decizii individuale despre ce vor sa citeasca si sa vada copiii lor.In prezent sunt foarte la moda,temele intunecate:vampiri,varcolaci,vrajitoare si varcolaci.Ii intalnim peste tot:in revistele de benzi desenate,seriale si filme.Aceste idei sunt comune si poti gasi surse cu informatii foarte interesante despre ele,depinde la ce nivel vrei sa cunosti acele detalii.Cred ca faptul ca citim carti intunecate,ne face sa descoperim partea intunecata a sufletului nostru,sa ne confruntam cu lucruri ca durerea sau frica intr-un mod foarte sigur.
Am tinut sa mentionez acest detaliu,pentru ca mi se pare foarte amuzant,nu pentru ca as vrea sa ma dau pe mine ca exemplu,dar ca si copil,am fost lasata sa citesc orice tip de carte voiam.Parintii mei erau extrem de permisivi:ma uitam la filme horror interzise minorilor cand aveam 5 ani,citeam Stephen King cand aveam 11,impuscam oamenii in jocuri sangeroase pe calculator sau televizor la 13.Sunt un exemplu viu al unui copil care a consumat toata violenta din mediu si totusi am devenit o femeie timida,linistita,inteligenta cu o extraordinara cariera.Nu am primit niciodata o amenda pentru ca as fi parcat intr-un loc interzis.

10.In finalul acestui interviu,ce ai auzit despre tara noastra si sunt curios daca ai vrea sa o vizitezi?

10.Mi-ar placea la nebunie sa o vizitez!Din ce am citit,cultura din Romania este extraordinara,mi-ar placea la nebunie sa vad arhitectura.Si limba voastra este extraordinara-am ascultat niste clipuri pe YouTube pentru a invata cateva cuvinte,dar sunt oribila la limbi straine.Daca as veni,cu siguranta as invata ceva.

Pentru Lia:

       Thank you very much,Lia,for this interview!I'm sorry I had to translate it,but this is a blog for romainian readers.Maybe,someday I will start posting in english.I'm also very happy that your book:"Dearly departed" will be published this year in our country at the house of publishing:Leda.                                            

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Fiecare gând e important pentru mine! =)