30 apr. 2012

Elevii vor studia la clasa literatura universala(Harry Potter,Urzeala Tronurilor) incepand din toamna



În liceu, sunt propuși pentru studiere următorii:


Clasa a IX-a

  • Iliada, Odiseea, Eneida (repovestiri, fragmente)
  • William Shakespeare, Romeo şi Julieta
  • Molière, Avarul / Mizantropul / Tartuffe
  • Nikolai Vasilievici Gogol, Suflete moarte
  • Alain-Fournier, Cărarea pierdută
  • Agatha Christie, Zece negri mititei
  • Dino Buzzati, Secretul Pădurii Bătrâne
  • William Golding, Împăratul muştelor
  • Glendon Swarthout, Binecuvântaţi animalele şi copiii
  • Jerome David Salinger, De veghe în lanul de secară / Curtis Sittenfeld, Prep
  • Isaac Asimov, Eu, robotul
  • Italo Calvino, Baronul din copaci
  • Anna Frank, Jurnalul unei tinere fete
  • Jean-Claude Carrière, Cercul mincinoşilor. Poveşti filozofice din lumea întreagă
  • Paulo Coelho, Alchimistul
  • Dai Sijie, Balzac şi micuţa croitoreasă chineză
  • Eric-Emmanuel Schmitt, Copilul lui Noe / Domnul Ibrahim şi florile din Coran / Cea mai frumoasă carte din lume
  • Rui Zink, Cititorul din peşteră
  • Tracy Chevalier, Fata cu cercel de perlă
  • Amélie Nothomb, Sabotaj din iubire / Uimire şi cutremur
  • Marjane Satrapi, Persepolis (roman grafic)

Clasa a X-a

  • William Shakespeare, Visul unei nopţi de vară / Furtuna
  • Friedrich Schiller, Intrigă şi iubire / Hoţii / Don Carlos
  • Jane Austin, Mândrie şi prejudecată
  • Honoré de Balzac, Eugénie Grandet / Moş Goriot
  • Edgar Allan Poe, Povestiri
  • Charlotte Brontë, Jane Eyre / Emily Brontë, La răscruce de vânturi
  • Lev Nikolaevici Tolstoi, Război şi pace / Anna Karenina
  • Henrik Ibsen, O casă de păpuşi (Nora) / Un duşman al poporului / Constructorul Solness
  • Oscar Wilde, Portretul lui Dorian Gray
  • Scott Fitzgerald, Marele Gatsby
  • Ilf şi Petrov, Douăsprezece scaune / Viţelul de aur
  • Ernest Hemingway, Adio, arme !
  • Yasunari Kawabata, Kyoto
  • Irving Stone, Comoara grecilor
  • Simone de Beauvoir, Amintirile unei fete cuminţi
  • Ray Bradbury, Fahrenheit 451
  • Michel Tournier, Gaspar, Melchior şi Balthazar
  • Mario Vargas Llosa, Povestaşul / Mătuşa Julia şi condeierul
  • Isabel Allende, Casa spiritelor
  • Mark Haddon, O întâmplare ciudată cu un câine la miezul nopţii
  • Carlos Ruiz Zafon, Umbra vântului
  • Markus Zusack, Hoţul de cărţi

Clasa a XI-a

  • Tragicii greci – Eschil / Sofocle / Euripide
  • Dante – Divina Comedie (fragmente)
  • Cervantes – Don Quijote (fragmente)
  • Shakespeare – Hamlet / Othello / Richard al III-lea
  • Théphile Gautier – Avatar: Proză fantastică
  • Stendhal – Roşu şi negru (1830) / Mănăstirea din Parma
  • Flaubert – Doamna Bovary
  • Dostoievski – Idiotul / Crimă şi pedeapsă
  • Thomas Mann – Casa Buddenbrock / Muntele vrăjit
  • Nikos Kazantzakis – Zorba Grecul / Hristos răstignit din nou
  • Yasushi Inoue – Puşca de vânătoare
  • Graham Greene – Sfârşitul unei iubiri
  • John Steinbeck – La răsărit de Eden / Joia dulce
  • Giuseppe Tomasi di Lampedusa – Ghepardul
  • Stanislav Lem – Solaris
  • Heinrich Böll – Onoarea pierdută a Katharinei Blum / Opiniile unui clovn
  • Truman Capote – Cu sânge rece
  • Gabriel Garcia Marquez – Un veac de singurătate
  • Ursula K. Le Guin – Mâna stângă a întunericului
  • Cinghiz Aitmatov – O zi mai lungă decât veacul / Stigmatul Casandrei
  • Jostein Gaarder – Lumea Sofiei
  • Bernard Schlink – Cititorul
  • Christa Wolf – Medeea / Eugene O’Neill – Din jale se întrupează Electra
  • Günter Grass – În mers de rac
  • Lian Hearn – ciclul Legendele Clanului Otori: I – Să nu trezeşti podeaua-privighetoare (2002-2007)
  • Poeme de Novalis, Rilke, Esenin, Baudelaire, Verlaine, Rimbaud, Emily Dikinson, Garcia Lorca, Fernando Pessoa, sonete de Michelangelo şi Shakespeare.

Clasa a XII-a

  • Marcel Proust – Swan / La umbra fetelor în floare (fragmente) din ciclul În căutarea timpului pierdut
  • Kafka – Povestiri (1913-1919) / Procesul
  • James Joyce – Oameni din Dublin / Portret al artistului în tinereţe
  • Virginia Woolf – Spre far / Orlando / Valurile
  • Herman Hesse – Lupul de stepă / Narziss şi Goldmund (Narcis şi Gură-de-Aur)/ Jocul cu mărgele de sticlă
  • Jorge Luis Borges – povestiri (Istoria universală a infamiei; Ficţiuni; Aleph; Cartea de nisip)
  • Albert Camus – Străinul / Ciuma
  • George Orwell – O mie nouă sute optzeci şi patru
  • Mika Waltari – Amanţii din Bizanţ / Etruscul
  • Tolkien – Stăpânul inelelor
  • Friedrich Dürrenmatt – Făgăduiala / Pană de automobil
  • Ismail Kadare – Generalul armatei moarte
  • Mihail Bulgakov – Maestrul şi Margareta
  • Milan Kundera – Gluma / Valsul de adio
  • Stefan Heym – Relatare despre regele David
  • Umberto Eco – Numele trandafirului
  • Irvin Yalom – Plânsul lui Nietzsche
  • George R.R. Martin – seria Cântec de gheaţă şi foc (I – Urzeala tronurilor)
  • Ian Mc.Ewan – Ispăşirea
  • Orhan Pamuk – Istanbul
  • Ludmila Uliţkaia – Daniel Stein, traducător
  • Sofi Oksanen – Purificare

SURSA

Cu ce altceva va pot fi de ajutor?



X.O.X.O

11 comentarii:

ce tare. :)) mi-ar fi placut sa am si eu macar jumate din carti in programa scolara

Ambitios ... macar o parte din ele daca ajung sa fie citite, ar fi ceva.
Zambesc la lista pentru clasele a V-a si a VI-a: am citit "Leul, vrajitoarea si dulapul" din ciclul Narnia si "Poveste fara sfasit" in anul IV de facultate ... pe langa Scufita rosie :) ... bine nu cred ca vor aplica analiza aplicata pe text din diverse perspective critice si toate alea dar ... avansam, avansam ...
PS Sub care ministru al educatiei s-a facut lista asta? Sa stiu si eu la care sa ma gandesc mai cu ... drag :)

@blueroses,nu stiu inca ministrul.Am preluat stirea de pe evenimentul zilei.ro.Daca dai click pe sursa vei afla poate mai multe.Oricum cred ca nu e important cine a venit cu aceasta idee geniala,ci sa se adopte!Eu voi fi la anul a 9a si sunt deja foarte incantat!Sa le tinem pumnii!!!

@Michikit,ma bucur ca si tu si blueroses si cei care au comentat pe Facebook sunteti la fel de incantati ca si mine!!!

Pur si simplu am inceput sa tip e bucurie prin casa cand am aflat.Multumim ca ne-ai anuntat!Ma asteapta o cls a XI superba!!!

Ce tare! Sa inteleg ca eu de la anu o dau pe Inventia lui Hogu Carbesc, Circul fantasia ( cat de mult iubesc eu cartea asta :x :x :X ) si Hobbitul... Se pare ca nu am de ce sa imi fac griji ca raman in urma. Am intat deja in programa de a 12-a deci sunt pe val.Poate se mai starneste pofta de citit! Desii lumii nu ii place sa citeasca deoarece li se baga pe gat drept pentru care nu prea cred...

@alexa700,cred ca acesta este si scopul acestui program.Iar,pentru noi,cei pasionati de lectura este o binecuvantare!Eu deocamdata din programa de A XIIa am citit doar Urzeala Tronurilor.Bravo tie!!!

Eu nu am terminat Urzeala dar am inceput-o. N-am avut timp sa o termin. Dar am citit Stapanul Inelelor si mai am vreo doua de pe acolo. In orice caz, nu cred ca le vor convine profilor de romana. Presimt ca a mea va face spume cand va afla (mi-a dat 2 ca m-a gasit cu circu fantasia pe masa la inceputul anului( din acate pentru mine ). Acum macar ma mai pot si eu relaxa la ora ei... Daca se adopta programa, cel putin

@alexa700,da intr-adevar nu stiu daca profesorilor de romana le va conveni,dar sa speram ca vor trebui sa se supuna daca se adopta programa.

Speram sa se aplice Andrei :)

Trimiteți un comentariu

Fiecare gând e important pentru mine! =)